Zdrowie i Uroda

Herbata uspokajająca na sen

Wszyscy wiemy, że dobry sen jest niezbędny, aby czuć się świetnie następnego dnia. Jednak niektórym ludziom trudniej jest uzyskać dobry nocny odpoczynek niż innym. Jeśli masz problemy ze snem, zaproponowane herbaty uspokajające mogą pomóc.

Rumianek – idealna herbata ziołowa na ukojenie nerwów i spokojny sen

Rumianek jest dobrze znany ze swojej zdolności do wywoływania snu i uspokajania nerwów. Czyni go naturalnym wyborem w leczeniu niepokoju i bezsenności. Herbata rumiankowa była używana przez ludzi na całym świecie od wieków.

Aby przygotować herbatę rumiankową, należy zaparzyć 2 łyżeczki świeżych lub suszonych kwiatów w 1 szklance wrzącej wody przez 15 minut. Możesz również dodać trochę miodu, jeśli chcesz uzyskać słodszy smak!

Rumianek jest również silnym środkiem przeciwzapalnym i może być stosowany w leczeniu chorób skóry, takich jak egzema i trądzik. Herbata rumiankowa jest dobrym wyborem, jeśli szukasz ziołowego środka, który może pomóc w niepokoju, bezsenności lub stresie.

Lawenda – naturalna pomoc w zasypianiu dorosłych i dzieci

Lawenda to świetny naturalny środek wspomagający zasypianie. Jeśli masz problemy z zasypianiem, spróbuj zaparzyć filiżankę tej herbaty przed snem, aby pomóc zrelaksować umysł i ciało.

Aby zaparzyć herbatę lawendową, użyj następującego przepisu:

  • 1 łyżka suszonych pączków lawendy lub 2 łyżki świeżych kwiatów (lub 1 łyżeczka suszonych kwiatów) na filiżankę wody.
  • Zalej zioła wrzącą wodą. Pozostawić do namoczenia na 10-12 minut w przykrytym garnku, co najmniej godzinę przed wypiciem (odlać wodę, jeśli nie jest używana od razu).

15 gramów świeżo zaparzonej herbaty, gdy ostygnie na tyle, by można było ją wygodnie wypić bez oparzenia się gorącym płynem. Możesz dodać miód lub inny słodzik, jeśli chcesz.

Melisa – orzeźwiająca na spokojną noc

Melisa jest skutecznym używanym od wieków środkiem wspomagającym sen i może pomóc Ci się zrelaksować oraz zmniejszyć stres i niepokój.

Aktywne składniki melisy nazywane są terpenami. Terpeny to substancje chemiczne, które nadają roślinom ich zapachy i smaki, takie jak zapach owoców cytrusowych lub sosny. Z dodatkiem mięty ma smak orzeźwiający.

Badania wykazały, że melisa rzeczywiście pomaga ludziom zasnąć szybciej niż tym, którzy jej nie przyjmują. Badania te porównywały herbatę z melisy przyjmowaną na noc z herbatą placebo, która nie zawierała żadnych aktywnych składników, ale wyglądała identycznie jak prawdziwa herbata z liści melisy. Wyniki pokazały, że 82% uczestników stosujących prawdziwe dawki terapeutyczne było w stanie zasnąć w ciągu 30 minut po wypiciu swojej nocnej dawki. Tylko 21% procent doświadczyło tego samego efektu, gdy zamiast tego piło herbatę placebo.

Chmiel – nie tylko w piwie

Chmiel jest środkiem uspokajającym i łagodnym środkiem wyciszającym. Jest powszechnie stosowany w leczeniu bezsenności, niepokoju i niepokoju. Chmiel działa również przeciwskurczowo, co oznacza, że może pomóc w skurczach mięśni.

Chmiel może być przyjmowany jako herbata lub w piwie. Chociaż istnieją sprzeczne doniesienia na temat skuteczności chmielu na sen, jest on prawdopodobnie wystarczająco bezpieczny, jeśli jesteś zdrowy, gdy przyjmujesz go od czasu do czasu z umiarem. Jeśli masz jakiekolwiek istniejące wcześniej warunki medyczne lub przyjmujesz regularnie leki, porozmawiaj z lekarzem przed użyciem tego zioła jako środka wspomagającego sen.

Passiflora – uspokajający suplement ziołowy

Passiflora jest środkiem uspokajającym i wspomagającym sen w przypadku bezsenności. Jest używany, aby pomóc ludziom z niepokojem, stresem i bezsennością. Związki chemiczne w passiflorze pomagają organizmowi zrelaksować się i spowolnić układ nerwowy, dzięki czemu można łatwiej zasnąć. Pomaga również złagodzić ból, dzięki czemu można lepiej odpocząć w nocy. Możesz kupić passiflorę jako suplement ziołowy lub użyć jej jako części oleju, który może być stosowany bezpośrednio na skórę.

Podsumowanie

Istnieje wiele różnych rodzajów herbaty uspokajającej na sen. Każdy rodzaj ma swoje własne unikalne korzyści zdrowotne i wpływ na organizm. Podczas gdy niektórzy ludzie stwierdzają, że picie tego typu herbaty pomaga im się zrelaksować i lepiej zasnąć, inni mogą nie widzieć żadnej różnicy w ogóle. Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci zidentyfikować odpowiednią herbatę, która pomoże Ci zasnąć. Każdy rodzaj herbaty ma swoje własne zalety i wady, ale wszystkie mają jedną wspólną cechę: są pyszne. Mam nadzieję, że znalazłeś swój nowy ulubiony napój na sen!

Image by pvproductions on Freepik

Powiązane artykuły

Back to top button